Laat je werknemers shinen
Want een bedrijf dat alleen over zichzelf praat, is als een relatietherapeut die jou vertelt over zijn laatste Tinder-date.
Gemiste kans.
Jouw mensen maken je uniek.
Nergens anders dan op de werkvloer vind je betere content voor je werkenbij-site, je blogs of interne communicatie. Content die jouw bedrijf onderscheidend maken. Én verhalen die voor verbinding, herkenning en vertrouwen zorgen.
Ik help je met je interviews.
Ik interview contentmarketeer Evelien over haar verzameling magneten voor je bedrijfsmagazine. Of vraag Hassan naar zijn route van stagiair tot Commercieel Directeur voor de werkenbij-site. En Marja moeten we ook niet vergeten. Zij is al 40 jaar in dienst. Van die gesprekken schrijf ik portretten of blogs. Eerder deed ik dat al voor Missie H2, ANWB, Coop Supermarkten en Enver.
Je werknemers zijn je beste reclame. Want:
Je collega's worden zichtbaar.
De verhalen trekken gelijkgestemden aan. Denk aan potentiële werknemers die zichzelf wel voor jou zien werken.
Ze drukken sneller op de sollicitatiebutton.
Zo ziet een samenwerking eruit:
– Ik brainstorm met jou over de onderwerpen en kandidaten.
– Je ontvangt van mij een offerte.
– Je levert interviewkandidaten aan, of ik zoek ze zelf.
– Ik plan een afspraak in met de geïnterviewde. Misschien vind je het spannend dat ik uit jouw bedrijfsnaam iemand benader. Geen zorgen, ik check altijd bij je of er zaken zijn waar ik op moet letten. En ik houd je op de hoogte hoe het gesprek is geweest.
– Ik interview, ik werk uit, ik schrap en ik schaaf.
– Ik stuur je mijn eerste versie, mét een uitlegvideo via Loom. Ik lever altijd vóór de deadline aan.
– Je krijgt een correctieronde erbij: voor jou én de geïnterviewde.
– Ik pas eventuele feedback aan.
ik ben ook best aardig.
open deuren? Liever niet:
Ik krijg jeuk van zinnen als:
‘Ik voel me gezien.’
‘Hier kan ik mezelf zijn.’
‘We zijn als één grote familie.’
‘Ik mag echt mijn eigen pad bepalen.’
‘Elke dag is anders, het is hier nooit saai.’
‘We werken hard, maar hebben ook veel lol.’
‘Mijn leidinggevende staat altijd voor me klaar.’
Specifiek is my middle name.
Ik vraag door. Écht door.
Want specifieke voorbeelden in je teksten zijn goed voor:
- Authenticiteit en geloofwaardigheid – De werkervaring wordt tastbaar en oprecht. Potentiële kandidaten kunnen zich beter identificeren met concrete ervaringen dan met algemene bedrijfsteksten.
- Inzicht in de dagelijkse praktijk – Via voorbeelden krijgen geïnteresseerden een realistisch beeld van het dagelijks werk, de cultuur en de sfeer binnen de organisatie. Ze kunnen zich zo beter voorstellen hoe het is om er te werken.
- Emotionele connectie – Persoonlijke verhalen en quotes creëren een emotionele band. Als een kandidaat zich herkent in het verhaal van een medewerker, voelt hij/zij zich eerder aangetrokken tot jouw organisatie.
- Onderscheidend vermogen – Waar veel bedrijven algemene wervingsteksten gebruiken, maken authentieke medewerkersverhalen je werkgeversmerk uniek en onderscheidend.
Dit kost het:
Ik heb 3 opties voor je:
Los portret (per stuk): €725 excl btw.
Serie van 5 portretten: €3400 excl btw.
Abonnement (bijv. 1 portret per maand): Vanaf €599 per maand.