
teksten laten schrijven
samen fixen we het
De spanning voor een interview, de frustratie die je hebt als je geen letter op papier krijgt. En dat terwijl je aan toekomstige werknemers of klanten wil laten zien dat jij voor diversiteit staat.
Laten we het fixen. Samen komen we tot de beste content voor jouw contentmarketing of employer branding. Zo onderscheid jij je van de rest. Deel jij je idee, dan neem ik mijn 10 jaar ervaring in schrijven, interviewen en conceptueel denken mee.
interviews
Al meer dan 10 jaar ga ik tijdens interviews mijn nieuwsgierigheid achterna. Ik wil weten wat iemands brein bezighoudt. De ene keer verwerk ik deze gesprekken tot een geschreven portret. De andere keer is een vraag-antwoordmodel of mengvorm het resultaat.
artikelen
Voor ieder artikel zoek ik unieke en betrouwbare informatie. Van het gevonden materiaal schrijf ik voor online en offline media: van nieuwsartikelen en achtergrondverhalen tot handige stappenplannen en blogs.
DIT BIED IK JE:
Een partner met 10+ jaar ervaring als tekstschrijver, interviewer, conceptueel denker en coördinator.
Ik heb een onuitputtelijke bron van nieuwsgierigheid. Dit helpt me om tot mooie en eerlijke artikelen te komen.
Je kunt zelf interviewkandidaten, aanleveren, maar heb ook zo mijn manieren om parels van kandidaten te vinden.
Interviews kunnen spannend zijn. Daar weet ik alles van. Met mijn humor en empathie stel ik kandidaten op hun gemak.
Heldere communicatie en een realistische planning maken het samenwerken fijn. Dat kun je dus ook van mij verwachten.


wat anderen zeggen

mijn werkwijze
Samenwerken met MOix Media. Hoe ziet dat eruit? Ik zet het op een rijtje:
1. De vraag: Jij loopt ergens tegenaan en kan wel wat hulp gebruiken. Doe ik graag. Stuur me een mail met je vraag en ik beloof je dat ik binnen 2 werkdagen reageer.
2. De briefing: Je mail is gelezen en het eerste bericht van mij heb je ontvangen. Tijd voor een kennismaking en briefing. Want ik kan geen offerte maken zonder dat alles glashelder is. Tijdens ons briefingsgesprek wil ik weten waar je tegenaan loopt, welke doelen je hebt en wat je wensen zijn.
3. De offerte: Na de briefing maak ik een debriefing en offerte voor je. Na het akkoord gaan we nog één keer om de tafel, waarin we dieper ingaan op de opdracht en je doelgroep. Welke input is nodig om straks tot een fijne tekst te komen en wat mag zeker niet ontbreken?
4. Het schrijfproces: Tijd om aan de slag te gaan! Interviewen, tikken, schaven… ik verwerk alle input tot een eerste versie van het artikel. Binnen de vooraf besproken oplevertermijn ontvang je van mij de eerste versie. Dan is het aan jou om het verhaal te lezen en eventuele op- of aanmerkingen te noteren. Nog vragen? Stel ze me gerust!
5. De oplevering: Als de feedback is besproken en verwerkt, loop ik aan de hand van mijn eindredactiechecklist de tekst nog een keer na. Pas wanneer écht alles klopt, lever ik het artikel in. Cheers!
En... wat is de investering dan?
De afwisseling in mijn werk maakt het dat ik dit beroep zo leuk vind. Iedere opdracht heeft een andere aanpak nodig.
Je voelt ‘m misschien aankomen, die afwisseling zorgt er ook voor dat ik geen hapklaar antwoord heb op hoeveel een artikel kost. De lengte, het onderwerp, het aantal interviews: er spelen veel factoren mee om tot een prijs te komen.
Plan daarom een kennismakingsgesprek met mij in. Dan help ik je verder!
Mijn carrière in ‘t kort
Van lange sfeerverhalen tot ultrakorte portretten: de afgelopen jaren heb ik veel meters gemaakt in de schrijfwereld. Het begon tijdens mijn opleiding Journalistiek in Tilburg, waar ik stage liep bij het Eindhovens Dagblad en Salt Magazine.
Na mijn afstuderen in 2012 kreeg ik direct een baan bij sportplatform hockey.nl. Daar kreeg ik het interviewen onder de knie en had ik fantastische collega’s om van te leren. Ondertussen mocht ik legendarische wedstrijden in binnen- en buitenland volgen. Geen straf.
Commercieel schrijven
Bij contentbureau Totalspiel maakte ik kennis met de commerciële tak als content creator. Ik leerde hoe commercie en oprechte verhalen prima hand in hand kunnen gaan. Center Parcs en Coop Supermarkten behoorden tot de klanten.
Sinds 2015 heb ik mijn eigen onderneming. Eerst combineerde ik het nog met een baan in loondienst. In november 2020 besloot ik fulltime ondernemer te worden. Ik zou niets anders meer willen.
